Lekcja 1: Szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych
Szacowanie wyników działań
Szacowanie to nic innego jak podanie wielkości przybliżonej,np.
Szacowanie to nic innego jak podanie wielkości przybliżonej,np.
Jesteśmy w barze mlecznym i mamy 25zł. Chcemy kupić zestaw obiadowy, który będzie się składać z:
kotlet de volaille 8,99
frytki 3,99
surówka 2,99
zupa pomidorowa 4,99.
kotlet de volaille 8,99
frytki 3,99
surówka 2,99
zupa pomidorowa 4,99.
Ktoś może liczyć na kalkulatorze, ktoś może liczyć w pamięci i szukać dokładnego wyniku (tak można zrobić) ale ktoś inny może znaleźć odpowiedź za pomocą szacowania (ta metoda chyba jest w takich przypadkach najszybsza), tzn określamy mniej więcej czy nam wystarczy pieniędzy na zakup takiego zestawu. Wtedy robimy tak:
8,99zł ~ 9zł
3,99zł ~ 4zł
2,99zł ~3zł
4,99zł ~5zł
2,99zł ~3zł
4,99zł ~5zł
9zł +4zł+3zł+5zł = 21zł
to znaczy, że zapłacimy za ten obiad około 21zł, a że mamy 25zł tzn ze na pewno nam wystarczy pieniędzy.
Oglądnij filmik o Szacowaniu wyników działań na ułamkach dziesiętnych:
a następnie w zeszycie wykonaj:
Zadania z podręcznika 1,2,3 ze str.169-170
+Zadanie na plusa+ Zad.5 str. 170
Zdjęcie wykonanych ćwiczeń prześlij na adres e-mailowy nauczyciela
Oglądnij filmik o Szacowaniu wyników działań na ułamkach dziesiętnych:
a następnie w zeszycie wykonaj:
Zadania z podręcznika 1,2,3 ze str.169-170
+Zadanie na plusa+ Zad.5 str. 170
Zdjęcie wykonanych ćwiczeń prześlij na adres e-mailowy nauczyciela
Komentarze
Prześlij komentarz